Fem un Ple exemple de Respecte i Transparència

Ara que s’ha posat de moda el “paraulògic” us proposem dues paraules que tenen en comú la lletra p, transparència  i respecte.

Si sou persones observadores  totes les lletres de la paraula respecte estan incloses en l’altra paraula clau transparència.

En la sessió  Ordinària del Ple Municipal del 28 de juny passat creiem que aquestes dues paraules, tant claus en política, van estar força absents en alguns moments de la sessió.

Si busquem la definició de respectar trobem: “Tenir respecte o consideració per alguna persona o cosa”.

Respectar implica acceptar i comprendre maneres de pensar diferents de la pròpia. No n’hi ha prou en tolerar. El respecte suposa assumir aquesta postura com a vàlida, encara que no sigui compartida, suposa un reconeixement del valor i la dignitat de l’altre, malgrat la diferència.

Si apliquem això als plens, podríem dir que ées tracta d’escoltar, comprendre i raonar per fer entendre, a l’altre, la teva opinió. En tota aquesta legislatura hem viscut moments de  males cares, formes poc apropiades i respostes poc afortunades, amb algun atac personal i tot,  com si l’opinió d’uns fos més vàlida que la dels altres, com si l’oposició no tingués dret a pensar diferent i a fer propostes.

Si mirem alguns sinònims de respecte ens apareixen paraules com apreciar, estimar, valorar… que ens donen bones pistes per encarar l’actitud de tots en els propers plens.

I la segona paraula clau era transparència, que té com a definició: “Qualitat de transparent.”

Fins a tres vegades, en el torn de preguntes, es va haver de formular la pregunta que encara segueix sense resposta.

I quan es formulen preguntes cal ser transparents i respectuosos (observeu que les dues paraules van de tronc) i més si s’apel·la al codi de conducta aprovat per aquest ple el novembre de 2019.

Per cert, també hem mirat la definició de codi de conducta i hem vist que

“ és un instrument que recull tot un seguit de valors i principis ètics, així com unes normes de conducta, que han de regir les actuacions de les persones al qual va destinat, amb la finalitat de reforçar la confiança dels ciutadans en la gestió pública, prevenir determinades pràctiques, garantir que les persones destinatàries adoptin un comportament correcte, professional, eficaç i transparent.”

Potser se’ns ha girat feina i tindrem deures pendents pel setembre.

Bon estiu tinguem!

Scroll to Top

Si continues utilitzant aquest lloc acceptes l'ús de galetes. més informació

Los ajustes de cookies de esta web están configurados para "permitir cookies" y así ofrecerte la mejor experiencia de navegación posible. Si sigues utilizando esta web sin cambiar tus ajustes de cookies o haces clic en "Aceptar" estarás dando tu consentimiento a esto.

Cerrar