Durant el mes de setembre se celebrarà la setmana europea de la mobilitat amb un seguit d’accions i activitats en molts municipis.
A Montmeló una d’aquestes accions serà la de tallar el tram central de la carretera durant uns dies desviant els vehicles i deixar espai pel passeig i la interacció social.
En el programa de FEM, un fels punts que portàvem era la de que aquest tall es produís durant els caps de setmana durant tot l’any.
Humanitzar i interaccionar socialment en aquest espai convertit en peatonal el considerem clau i el tenim sempre present.
Passejar, jugar, conversar, comprar sense perill pel transit de vehicles.
Aquesta proposta l’hem portar varies vegades a converses i a plens i sempre se’ns diu que no es viable. Segur?, al setembre ho veurem.
La mobilitat també comporta una humanització de l’espai urbà i per tant un us adequat de qualsevol vehicle de rodes i la convivència amb les persones vianants.
Transit de cotxes a velocitats altes, mal aparcats, excessos de fums… bicicletes rodant per voreres, invasió de patinets per carrers peatonals, etc. Es converteix en un maldecap i un perill per la seguretat.
Demanem a tothom que posem de la nostra part per regularitzar aquest comportament i fer de Montmeló un poble de mobilitat sensata i segura.
Cuidem Montmeló i ens cuidarem Nosaltres.